• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Spoedpost Utrecht stad

Spoedpost Utrecht stad

Spoedpost Utrecht stad

088 - 130 96 70 voor spoed
in de avond/nacht en in het weekend

Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112

  • Patiënten informatie
    • Hoe werkt de spoedpost Utrecht stad?
    • Huisregels
    • Folders
    • Heeft u een klacht?
    • Heeft u een compliment?
  • Veelgestelde vragen
  • Organisatie
    • Over ons
    • Werken bij
    • Nieuws
  • Contact
088 - 130 96 70 voor spoed
in de avond/nacht en in het weekend
Home » Heeft u een klacht?

Heeft u een klacht?

Klacht indienen

U kunt een klacht indienen door gebruik te maken van het digitale klachtenformulier.

Melding en registratie van uw klacht

Wanneer u een klacht indient, komt deze terecht bij Spoedpost Utrecht stad. Uw klacht wordt geregistreerd in ons klachtensysteem. Met het online indienen van uw klacht geeft u toestemming voor het inzien van uw dossier. In dit dossier is vastgelegd wat u met de triagist of huisarts heeft besproken. Inzage hierin is nodig zodat de medewerkers die vanuit hun functie betrokken zijn bij de klachtenafhandeling uw klacht zorgvuldig kunnen behandelen.

Iemand machtigen

Wanneer de klacht wordt ingediend door een derde namens een patiënt dan sturen wij (conform de privacywetgeving) een verzoek tot een machtiging. Hiermee verleent de patiënt toestemming aan de spoedpost om degene die namens de patiënt de klacht indient te beschouwen als contactpersoon. Zodra deze machtiging en toestemming voor inzage dossier door ons ontvangen is, wordt met deze persoon gecommuniceerd worden over de klachtbehandeling en zullen (medische) gegevens gedeeld worden. 

Bepalen van de vervolgstappen

Nadat uw klacht is ingediend, neemt de klachtenfunctionaris van de spoedpost binnen vijf werkdagen telefonisch contact met u op. In dit gesprek kunt u aangeven waar u ontevreden over bent en, eventueel, welke vervolgactie u van de organisatie verwacht. De klachtenfunctionaris neemt, indien nodig, vervolgens contact op met de betrokken zorgverleners en komt tot een advies voor de afhandeling van de klacht.

Afronden klachtafhandeling

De klachtenfunctionaris informeert bij u of de klacht naar tevredenheid is behandeld en vraagt u of de klacht kan worden afgesloten. Het streven is om binnen 6 weken na ontvangst van de klacht (of ontvangen machtiging), de klachtafhandeling af te ronden. Indien dit niet mogelijk is wordt u hierover tijdig geïnformeerd.

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht?

Is uw klacht niet naar tevredenheid verholpen? Dan heeft u de mogelijkheid om uw klacht in te dienen bij een onafhankelijk klachtenfunctionaris van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Uw klacht wordt daarmee een geschil. De geschillencommissie behandelt uw klacht en zal u rechtstreeks informeren over haar (bindende) uitspraak. Voor meer informatie en overige contactgegevens kunt u terecht op de website van de SKGE.

Primaire Sidebar

Footer

Spoedpost

088 - 130 96 70
Hou altijd uw legitimatie, BSN en medicatieoverzicht bij de hand.
  • Privacy & cookies
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Inloggen
Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken.AccepteerWeiger cookiesMeer lezen