Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast op 31-03-2022.
Deze privacy- en cookieverklaring heeft betrekking op de website https://spoedpostutrecht.nl en de zelf-triage dienst van “Moet Ik Naar De Dokter?”.
Privacyverklaring Spoedpost Utrecht Stad
Spoedpost Utrecht Stad (hierna: SPU) acht een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. In deze privacyverklaring beschrijven wij welke persoonsgegevens wij van u verwerken, hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en welke rechten in dat kader aan u toekomen.
SPU is verantwoordelijke voor de gegevensverwerking. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel. Wij raden u aan deze zorgvuldig te lezen. Bij onze verwerking houden wij ons aan de eisen die de privacywetgeving stelt. Dat betekent onder andere dat:
- wij duidelijk vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring;
- wij onze verzameling van persoonsgegevens beperken tot alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor legitieme doeleinden;
- wij u eerst vragen om uitdrukkelijke toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin uw toestemming is vereist;
- wij passende beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken;
- wij uw rechten respecteren, zoals uw recht op inzage, corrigeren of verwijdering.
Persoonsgegevens en doeleinden
De zelf-triage dienst “Moet ik naar de dokter?”
Bij het gebruiken van de zelf-triage dienst “Moet ik naar de dokter?” (hierna: App), via onze website vult u bepaalde persoonsgegevens in en laat u bepaalde persoonsgegevens achter. Omdat het gaat om privacygevoelige gegevens, vinden wij het belangrijk dat wij er zorgvuldig mee omgaan.
Bij het gebruiken van de App vult zelf persoonsgegevens in over uzelf of over een ander voor wie u de App gebruikt en wordt een conclusie gegeven. De persoonsgegevens die wij via deze dienst van u verwerken zijn:
- Geslacht
- Geboortedatum
- Uitkomst van elke doorlopen triage (urgentie)
Niet in alle gevallen zijn de door u ingevulde gegevens persoonsgegevens. Een voorbeeld daarvan is het feit dat de App een UID (Unique Identifier voor het gebruikte apparaat) aanmaakt. Toch willen wij u duidelijk informeren over wat wij met uw gegevens doen. De ingevulde gegevens zijn in eerste instantie nodig om u antwoord op de vraag ‘moet ik naar de dokter?’ te kunnen geven. Uw geslacht en geboortedatum wordt door de back-end van de App geanonimiseerd verwerkt voor het analyseren van het gebruik van de App. Er kan dan voor gezorgd worden dat de App in de toekomst nog beter werkt en we kunnen anonieme statistieken genereren. Uw IP-adres wordt door de webserver geanonimiseerd verwerkt tot een sessienummer, hierdoor zijn uw persoonsgegevens niet herleidbaar.
Wetenschappelijk onderzoek
Nadat u een advies van de App hebt ontvangen kan om uw hulp gevraagd worden om de App te verbeteren. Hierbij worden u maximaal 4 vragen gesteld waar u vervolgens gevraagd wordt of u deel wilt nemen aan een onderzoek van het Radboudumc. Het doel van dit onderzoek is om inzicht te krijgen in wat patiënten met het advies van de App doen. Indien u deelneemt ontvangt u van Radboudumc na een week een e-mail met een link naar een korte online vragenlijst (maximaal 4 vragen). Om deel te kunnen nemen dient u uw e-mailadres te noteren en akkoord te gaan met het verwerken van uw gegevens. Uw e-mailadres en uw antwoorden zullen volgens de AVG anoniem worden verwerkt en zullen alléén worden gebruikt voor dit onderzoek.
Daarnaast voert “Moet ik naar de dokter?” in samenwerking met verschillende huisartsenposten wetenschappelijk onderzoek uit. Dit houdt in dat “Moet ik naar de dokter?”, in samenwerking met huisartsenposten, het effect van zelftriage, de veiligheid en prestaties van de App monitort en verbetert. De gegevens die vanuit de huisartsenpost hiervoor gebruikt worden zijn niet herleidbaar tot een individueel persoon, namelijk: patiëntid, tijdstempel van start van telefonische triage, leeftijd in jaren, geslacht, NTS ingangsklacht, urgentie, triageduur en het oproepresultaat. Aan de hand van deze telefonische triage gegevens en aan de hand van de zelftriage gegevens zal een koppeling gemaakt worden. Op basis van het zelftriage advies en het oproepresultaat van de telefonische triage kunnen onderzoekers van het Radboudumc bepalen wat het effect, de veiligheid en de prestaties van de App zijn voor de huisartsenpost.
Uw locatie wordt uitsluitend opgeslagen op het apparaat waarmee u de website gebruikt en indien u gebruik maakt van de koppeling met een kaartenapplicatie (zoals Google Maps) om direct een routebeschrijving te krijgen naar uw huisarts. Deze gegevens worden niet door ons opgeslagen, maar door de leverancier van de kaartenapplicatie. Wij raden u aan de relevante privacyverklaring te lezen.
Let op. Als u vragen heeft over de uitkomst van de zelf-triage van de App of over of u naar de dokter moet, dan moet u contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost. U kunt via het contactformulier dus enkel meldingen maken van onjuiste of incomplete gegevens en daarnaast kunt u technische ondersteuning vragen. Indien u feedback geeft over de App dan is het niet de bedoeling dat u medische gegevens die betrekking hebben op uzelf meestuurt.
Feedback
Wij nodigen u uit om feedback voor ons achter te laten. Wanneer u op deze uitnodiging ingaat, zullen wij uw feedback, in combinatie met uw geslacht en geboortedatum, gebruiken om onze dienstverlening te verbeteren. Wij bewaren uw feedback tot twee jaar nadat u deze heeft ingestuurd.
Met wie delen wij persoonsgegevens?
Het verstrekken van gegevens aan anderen
Uw persoonsgegevens worden niet met derden gedeeld voor commerciële doeleinden. Voorts kan SPU wel derden inschakelen in het kader van de uitvoering van haar dienstverlening. Zo wordt de App ontwikkeld en gehost door een derde. Derden zijn verwerker van SPU. SPUmaakt afspraken met verwerkers om ervoor te zorgen dat de persoonsgegevens adequaat worden beschermd door deze partijen.
SPU zal uw persoonsgegevens verder niet verstrekken aan een derde die niet door SPU is ingeschakeld om het beoogde gebruik door gebruiker mogelijk te maken, tenzij SPU hiertoe is gehouden op grond van de wet, u daar uw toestemming voor heeft gegeven of SPU daar een gerechtvaardigd belang voor heeft. In geval van een vermoeden van misbruik van onze website en App kunnen wij persoonsgegevens aan de wettelijk bevoegde autoriteiten overhandigen.
Websites van derden
Deze privacyverklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met onze website en/of App zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Wij raden u aan de privacyverklaring van deze websites te lezen alvorens van deze websites gebruik te maken.
Beveiliging van persoonsgegevens
Beveiliging
Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot uw persoonsgegevens te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.
Wijzigingen in ons privacy beleid
Wij hebben het recht om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Het verdient aanbeveling om deze privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.
Uw rechten
Rechten van betrokkenen
U heeft de volgende rechten:
- Uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen.
- Inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben.
- Het laten corrigeren van fouten.
- Het laten verwijderen van (verouderde) persoonsgegevens.
- Intrekken van toestemming.
- Het beperken van de gegevensverwerking.
- Uw persoonsgegevens in digitaal leesbaar standaardformaat te verkrijgen om deze over te dragen.
- Bezwaar maken tegen een bepaald gebruik.
SPU zal u vragen om u te identificeren voordat dergelijke verzoeken worden verwerkt. SPU deelt haar beslissing binnen vier weken na ontvangst van het verzoek schriftelijk aan u mede. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke rechten van betrokkenen of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen. U kunt hiervoor contact met ons opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming via ln.datsthcertunestrasiuh@gf .
Wanneer u niet tevreden bent over de wijze waarop wij omgaan met (een klacht over) de verwerking van uw persoonsgegevens, heeft u het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Contactgegevens
Spoedpost Utrecht Stad
Arthur van Schendelstraat 550 Unit B.02/B.
3511 MH Utrecht
KvK-nummer: 77679857
Cookieverklaring Spoedpost Utrecht Stad
This Cookie Policy was last updated on 5 april 2024 and applies to citizens and legal permanent residents of the European Economic Area and Switzerland.
1. Introduction
Our website, https://spoedpostutrechtstad.nl (hereinafter: "the website") uses cookies and other related technologies (for convenience all technologies are referred to as "cookies"). Cookies are also placed by third parties we have engaged. In the document below we inform you about the use of cookies on our website.
2. What are cookies?
A cookie is a small simple file that is sent along with pages of this website and stored by your browser on the hard drive of your computer or another device. The information stored therein may be returned to our servers or to the servers of the relevant third parties during a subsequent visit.
3. What are scripts?
A script is a piece of program code that is used to make our website function properly and interactively. This code is executed on our server or on your device.
4. What is a web beacon?
A web beacon (or a pixel tag) is a small, invisible piece of text or image on a website that is used to monitor traffic on a website. In order to do this, various data about you is stored using web beacons.
5. Cookies
5.1 Technical or functional cookies
Some cookies ensure that certain parts of the website work properly and that your user preferences remain known. By placing functional cookies, we make it easier for you to visit our website. This way, you do not need to repeatedly enter the same information when visiting our website and, for example, the items remain in your shopping cart until you have paid. We may place these cookies without your consent.
5.2 Statistics cookies
We use statistics cookies to optimize the website experience for our users. With these statistics cookies we get insights in the usage of our website. We ask your permission to place statistics cookies.
5.3 Marketing/Tracking cookies
Marketing/Tracking cookies are cookies or any other form of local storage, used to create user profiles to display advertising or to track the user on this website or across several websites for similar marketing purposes.
6. Placed cookies
7. Consent
When you visit our website for the first time, we will show you a pop-up with an explanation about cookies. As soon as you click on "Voorkeuren bewaren", you consent to us using the categories of cookies and plug-ins you selected in the pop-up, as described in this Cookie Policy. You can disable the use of cookies via your browser, but please note that our website may no longer work properly.
7.1 Manage your consent settings
8. Enabling/disabling and deleting cookies
You can use your internet browser to automatically or manually delete cookies. You can also specify that certain cookies may not be placed. Another option is to change the settings of your internet browser so that you receive a message each time a cookie is placed. For more information about these options, please refer to the instructions in the Help section of your browser.
Please note that our website may not work properly if all cookies are disabled. If you do delete the cookies in your browser, they will be placed again after your consent when you visit our website again.
9. Your rights with respect to personal data
You have the following rights with respect to your personal data:
- You have the right to know why your personal data is needed, what will happen to it, and how long it will be retained for.
- Right of access: You have the right to access your personal data that is known to us.
- Right to rectification: you have the right to supplement, correct, have deleted or blocked your personal data whenever you wish.
- If you give us your consent to process your data, you have the right to revoke that consent and to have your personal data deleted.
- Right to transfer your data: you have the right to request all your personal data from the controller and transfer it in its entirety to another controller.
- Right to object: you may object to the processing of your data. We comply with this, unless there are justified grounds for processing.
To exercise these rights, please contact us. Please refer to the contact details at the bottom of this Cookie Policy. If you have a complaint about how we handle your data, we would like to hear from you, but you also have the right to submit a complaint to the supervisory authority (the Data Protection Authority).
10. Contact details
For questions and/or comments about our Cookie Policy and this statement, please contact us by using the following contact details:
Spoedpost Utrecht Stad
Arthur van Schendelstraat 550 Unit B.02/B.
Netherlands
Website: https://spoedpostutrechtstad.nl
Email: fg@huisartsenutrechtstad.nl
This Cookie Policy was synchronized with cookiedatabase.org on 15 november 2024.